söndag 1 maj 2011

Valborg & 1:a maj....




Valborgsmässoaftonen förflöt lugnt & stilla. Efter den traditionella promenaden till brasan, gick vi hem och åt bakad potatis med skagenröra. Lilla Haley åt dock mest bara skagenröra. Haha...hon är en mkt rolig & bestämd tjej. När jag först dukade fram, skulle hon minsann INTE ha någon skagenröra, utan hon skulle bara äta potais. Efter det att jag sen fick henne till att smaka på röran, så vände det totalt. Då va det bara den som gick att äta & potatisen va minsann "äcklig"=))
Eftersom mannen i huset skulle upp till jobbet dagen efter, blev det tidigt i säng.

Vilket va en himla tur det, eftersom Haley valde att väcka sin kära mormor första gången redan 05.20 ...som tur va fick jag henne att somna om när jag la mig bredvid henne. Så sen fick vi sova ända till 07.00 :P

Nu har frukosten avklarad, och dagens plan är en picknick och ett besök till nappträdet. Det är ett träd som vi har ute i lillskogen, som är fullt med massa nappar. Där har barnen som slutat med napp hängt ut sina nappar till tomten. Eftersom Haley snart fyller stor tjej. Hela 3 år. Så har hon bestämt att sluta helt med napp den dagen. Då ska ju självklart napparna hängas ut till tomten, för då får man något mycket speciellt & jättefint i julklapp ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar