tisdag 31 maj 2011

Mina fynd från skolans kväll...

Kolla in vilka fina jag fyndade på skolans kväll. Tre små plantor smulgubbar:)
För er som inte vet vad en smulgubbe är, kan jag upplysa om att det är en mutation mellan smultron & jordgubbe. Sjukt goda små bär kommer det förhoppningsvis att bli på de där.


Satsade pengar gjorde jag också.
Amira & några av hennes klasskamrater hade ett stånd där man fick gissa antalet i tre olika glasburkar, med varierande innehåll. En gång i timmen utsåg de en vinnare. Den som hade kommit närmast i antal vann.
Vid första dragningen va jag på plats, men vann ingenting. Jag gjorde då en ny insats.
Men nu orkade jag inte va kvar en timme till för att få reda på om jag vann, utan överlät till Amira att hålla koll på detta åt mig.


Så när hon kommer hem frågar jag givetvis; Vem vann tävlingen? -DU, svarar min kära dotter glädjestrålande. Du vann en chokladkaka... Men den åt jag upp, för du har ju sagt att du slutat äta sånt. Hahaha...vissa saker hör dom & håller koll på väääldigt bra:))
)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar