måndag 30 maj 2011

Svensk sjukvård suger.....

...okej, vad är det med det där j*vla sjukhuset & deras totalt värdelösa rutiner? Tyvärr känner jag mig ganska säker på att det inte är den enda sjukvårdsinrättning som inte fungerar som den ska i det här landet:((

Så här gick mitt sjukhusbesök till idag:
Det börjar med att jag kommer dit i bil. Dum idé, dum idé säger jag bara! Om ni någonsin har försökt att hitta en parkering vid det där sjukhuset, så förstår ni vad jag menar. Efter en bra sunds snurrande & letande hittar jag tillslut iaf en ledig plats.
Dock en bra bit ifrån det hus som mottagningen som jag ska till. Jag betalar under mummel den f*rbannade parkeringsavgiften, och beger mig på min haltande promenad tillbaka till ingång 70.

Anländer strax före utsatt tid, och lite lagom irriterad. Så anmäler jag mig i kassan, och då kommer nästa grej...hon vill ha 230:- i avgift!! Men hallå!??!? Ska jag betala??
Det va ju läkaren som bad mig att vänta med den här undersökningen tills idag, eftersom han hade så fullt på mottagningen förra veckan när jag va inlagd. Menade verkligen människan att jag skulle betala för en undersökning som skulle ha gjorts medan jag låg inne, men som jag va snäll och väntade med eftersom läkaren hade så mycket just då?
Tyvärr måste jag ta betalt om det står så här meddelar hon mig. Men tillägger; Ta det med din läkare, så får du säkert avgiften tillbaka. Okej, okej, tänker jag...betalar & sätter mig i väntrummet.

Klockan är nu prick 15.00. Den tid som jag hade avtalat med läkaren att jag skulle komma. Ganska snart noterar jag att denna läkare går in till en annan patient. Jaha, de är väl lite försenade som vanlig tänker jag bara.
Efter en stund kommer han ut, och säger adjö till denna patient. Jag sträcker på mig lite, beredd på att nu är det min tur. Trodde jag ja! Nädå, han försvinner snabbt in i ett annat rum med en ny patient.
Där sitter jag på den obekvämaste j*kla pinnstolen som måste ha uppfunnits. Tiden går, och jag får bara ondare och ondare. Tillslut känner jag mig spyfärdig. En inte allt för ovanlig åkomma när jag har riktigt ont:/
Så kommer han då ut från det där rummet...äntligen!! Jag gör mig än en gång redo för att resa på mig. Då kommer det....Han ropar in ytterligare en annan patient!!

Nu har jag ta mig f*n fått nog!! Reser mig från det där tortyrredskapet till stol & stolpar iväg tillbaka till kassan. Begär mina pengar tillbaka och ber dem återkomma med en ny tid.
Så, så gick det med den kärl-röntgen. Då och där var jag så förbannad att jag höll på att gå i taket. Nu känner jag mig mest bara trött & less på eländet som kallas svensk sjukvård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar