fredag 6 maj 2011

Kiss my as!! Jeanstillverkare...




Alltså...nu måste jag bara ta upp en sak som jag har irriterat mig på länge. VARFÖR är det bara 5 hällor på ett par jeans? Ja, det kanske är likadant på andra byxor också. Men det vet jag mindre om, eftersom jag är en utpräglad jeanstjej & inte ens äger någon annan typ av byxor. Om man inte räknar mjukisbyxor förstås, för såna brukar jag gärna trava omkring i hemma=)
Hur som helst. Tillbaka till min fråga nu då. Hur tänker egentligen byx-tillverkarna när de sätter lika många hällor på ett par jeans i stl. xxs, som ett par i stl. xxl?? Det skulle jag bra gärna vilja veta?
Alla som precis som jag har några (läs många) kilo för mycket på kroppen har nog upplevt det här som bra störande. Du sätter på dig de där jeansen. Står upp och knäpper skärpet. Byxorna sitter efter förutsättningarna helt okej. Sen va det kanske så att man ville sätta sig ner ibland också. Då händer det...skärpet glider upp & byxorna ner. Jag menar då där i bak. Där det kanske borde ha suttit ett par extra hällor om man nu råkar dra storlek stoooor...!! Det kan väl vilken människa som helst räkna ut, att det behövs fler hällor som håller byxorna på plats om linningen på brallorna är flera dm längre?!??
Nä, men tydligen INTE!! Så till er som designar & syr upp jeans säger jag bara;
Kiss my naked butt crack!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar