måndag 9 maj 2011

Terapi :)


Att ta hundarna på promenad fungerar på mig som värsta terapin.
Om jag har det jobbigt, för mycket att tänka på, eller helt enkelt mår totalruttet ( jo då, det kan faktiskt jag också göra ibland) Även om jag kanske inte är den som basunerar ut det till höger & vänster.
Då är ett par timmar ute med hundarna riktigt välgörande för själen. Idag va en sån där dag, när jag hade alldeles för mycket strul runt omkring mig & hjärnan gick på högvarv. Då är det bästa jag kan göra, att bara bryta det jag sysslar med & ge mig ut med hundarna.
Idag begav vi oss iväg mot Uppsala Hundvänners klubbhus & agilitybana. Vi tog vägen via stallarna, och fick i hagen se ett alldeles bedårande föl med sin mamma. På klubben träffade lite trevliga hundar & människor också. Två härliga timmar senare är vi tillbaka hemma igen, törstiga & trötta, men ooo...så nöjda.


Nu känns det så mycket bättre än för ett par timmar sen. Vilken gåva det är att få vara mina underbara hundars matte=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar