torsdag 19 maj 2011

Mina agility-stjärnor :D






Vilken rolig kväll på agilitybanan det blev:)

Otroligt vilka duktiga tjejer jag har, både fyrbenta & den tvåbenta. Jag som hade trott att Mia skulle fega ur lite inför hopp, tunnlar & hinder. Hon är ju inte den modigaste hund jag har mött direkt. Men aj så fel jag fick! Den hunden älskar verkligen att träna ihop med sin lill-matte & tvekade inte speciellt mycket inför de uppgifter som hon presenterades för. Säger lill-matte att det är det här vi ska gör...ja, då gör jag väl det. Dessutom verkade de fullkomligt älska det här. Både Mia & Amira.

Kornelia ville ju också få vara med & träna. Egentligen är hon alldeles för ung för att få träna agility, men prova skulle hon ju såklart få göra. Hahaha...om den äldre hunden Mia hade tvekat lite inför den nya träningen, så va det precis tvärtom med lilltjejen Kornelia. Den hunden är verkligen inte rädd för nånting:)) Utan att tveka kastar hon sig uppför vippbräda, A-hinder & in i tunnlar. Så nu har jag bestämt att anmäla henne också till en kurs i sommar.

Det är en kurs som de kallar agility-lydnad. Den är anpassad till de här yngre & innehåller inga moment som kan skada deras unga kroppar. Utan är mer inriktad på lydnadsbiten. Amira är laddad & vill jättegärna ge sig på en kurs till:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar