tisdag 3 maj 2011

Ringträningen i Vasaparken blev inte riktigt som jag tänkt mig...



Nu har vi varit på ringträning & hela mitt tänk angående framtida utställningar har omkullkastats=))

Jag tyckte att jag hade det hela perfekt uträknat. Amira´s uppgift skulle bli att ställa ut Kornelia, och jag skulle koncentrera mig på att träna Mia.
Trodde jag ja....men se, det tyckte minsann inte Mia. Nä, du!! Amira är minsann hennes träningspartner & hon hade inga som helst planer på att jobba ihop med mig när Amira fanns där. Det blev så otroligt tydligt att hon är van att träna ihop med lill-matte. Så fort att Amira hängde på sig belöningsväskan så hade hon bara ögon för henne. Sen spelade det ingen roll hur mycket korv hennes stora matte lockade med=)

Så vi blev helt enkelt tvungna att byta hundar. Sen gick det mycket bättre. Båda hundarna gjorde mycket bra ifrån sig. Kornelia imponerade mycket på mig. Det tog inte många minuter innan hon hade förstått vad som förväntades av henne, och efter en timmes träning gick & stod hon hur bra som helst. Men nu står det klart. Det kommer att bli Amira som får ställa Mia på framtida utställningar, så får jag ställa Kornelia. Det blir inte alltid som man tänkt sig. Men det viktiga är ju ändå att det blir bra i slutänden=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar