lördag 28 maj 2011

Utställningen i Vallentuna

Hur gick det på dagens utställning då?

Efter förutsättningarna riktigt bra måste jag ändå säga.

Eftersom vi hade ganska så många hundar före oss som skulle bedömas, hade jag redan innan det var vår tur räknat ut att det inte skulle bli någon rosett idag:P


Det var mycket tydligt att denna domare föredrog lågställda, grova, kortnosade vavvor.

Så Mia´s förutsättningar att lyckas hos denna domare va ganska små.


Hon är ju lite högre & har ingen kortnos. Men, men...smaken är som baken. Vi fick trots allt ett "very good".
Dock hade domaren inte ord för hur vackra tänder & bett hon hade. Hon drog upp läpparna & munnen på henne flera gånger för att visa sina kollegor detta. Hahaha...synd att det inte va en tävling i vackraste tänder, då hade hon nog vunnit:)))
Imorgon kanske vi får en domare som gillar den typen som Mia är.

Amira gjorde iaf som vanligt ett alldeles utmärkt jobb som handler. Hon blir bara duktigare & duktigare.
I bedömningen stod det åter igen "välvisad".
Så duktig hon är min dotter. Jag blir så stolt när jag ser henne där ute i ringen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar