torsdag 14 april 2011

Trasiga bilar & besiktning....


Efter alla turer med mina bilar, som inte jag har vidare värst tur med. Så har jag nu iaf fått igång min lilla Kia. Satte upp mig på väntelista för första bästa tid på bilprovningen & till min lycka har jag fått en tid idag kl. 17.20 Men efter alla turer med skitbilar, så törs jag inte riktigt hoppas på att den ska glida smärtfritt igenom den där besiktningen. Är för den delen inte ens säker på att den kommer att vara hel fortfarande när jag kommer fram dit.
Det här med att ha otur med bilar, är liksom ingenting nytt i mitt liv. Nädå, så har det liksom alltid varit.

Kom att tänka på det idag. Att för si sådär 20-25 år sen, säger min föredetta till mig;
Du som är tjej får sköta det där med besiktningen. Hans tanke va följande...Ung, smal, hyfsat stora bröst & långt blont hår. Ja, då skulle besiktningskillarna kolla mer på mig än på bilen. Hahaha, han hade missat en liten detalj här.... Allt tekniskt som kan gå sönder, kommer att gå sönder, om du sätter det i händerna på mig. Vid det första tillfället som jag skulle till besiktningen med vår bil händer följande...
Hela elsystemet får fnatt & väl framme vid besiktningen blinkar alla lampor på bilen som en julgran. Behöver väl inte säga att det inte räckte med att vara ung blondin i det läget=))

Men min dåvarande säger bara när jag kommer hem igen, att jag bara hade otur & skickar mig även till ombesiktningen. Den här gången fungerar all el perfekt, MEN......
när jag är nästan framme & ska trycka ner kopplingen, då sticker kopplingsvajern all världens väg!!
Jodå, det är sant. Jag säger ju det...kan det gå sönder, så gör det :P
Fast vid denna besiktning hjälpte det nog att jag va ung, blond, tuttlisa, för bilen gick igenom med en koppling som va tillfälligt upplindad med ståltråd=))

Tyvärr har man med åren förvandlats till en lönnfet medelålders kärring. Så idag kan jag nog räkna med att de kommer att titta mer på bilen än på mig. Men går den inte igenom, finns det stor risk för att jag kommer att se till att den går ordentligt sönder (som den på bilden). För nu har jag fått nog av bilar dom inte går att köra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar