måndag 25 april 2011

Chihuahuor är bjäbbiga småhundar...eller??

Måste bara berätta vad som hände oss idag. Eftersom dagen bjuder på ett helt underbart väder +18 och sol, beslutade jag att långpromenad kunde bli lite varmt för de små. Så en tur till hundparken fick räcka nu på dagen. När vi kom dit så va det redan folk med en Rottis i den stora delen av parken. Så jag & mina småtjejer stannar i den lite mindre delen av parken. Efter att de har fått rusa av sig en stund, och jag har stoppat i mig min medhavda fika, är det så dax att bege sig hemåt igen. Precis när vi ska lämna parken kommer det en bil. Ur bilen hoppar det ut tre damer, och sju hundar i varierande storlekar (fråga mig inte hur de hade lyckats få plats allihop:))

Den minsta är i storlek Jack Russel & den största är en Golden. Allihop skäller de som galningar åt mina hundar. Mia & Kornelia ser mest chockade ut. Va är det som händer?...ser de ut att tänka. Men skäller de gör de INTE. Så när vi lämnar de skällande hundarna bakom oss (vilka förövrigt hörs mycket & länge sen vi lämnat), kommer jag på mig själv med att gå där med ett stort leende över ansiktet. Jisses va jag hade velat att det hade varit någon där & filmat hela schenariet. För är det inte så att det borde ha varit mina hundar som skulle ha skällt som galningar. Iaf om man ska lyssna på alla dessa negativa människor, som ständigt upplyser en om att Chihuahuor är "bjäbbiga" småhundar. Tja, visst kan de precis som alla andra hundar skälla ibland. Men det här mötet idag, bevisade iaf för både mig & damerna vi mötte, att Chihuahuor INTE är något mer skälliga än andra hundar=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar