tisdag 5 april 2011

Lera, vatten & skorna kanske inte så bra som jag först trodde.....



Vis efter gårdagens hundpromenad med hundarna i skogen, tänkte jag...ingen blankis-promenad idag inte. Idag får det bli hundparken istället. Sagt & gjort så styrde vi glatt vår tur mot parken. Kanske skulle vi ha tur & träffa på några roliga hundkompisar att leka med också. Nu va det ju några dagar sen vi va där senast. Då låg det fortfarande kvar ett snötäcke över hela parken, som gjorde att hundarna inte blev så fasligt smutsiga heller. Hahaha....det va då det!! Vilken blåsning!! All snö har nu hunnit smälta bort & förvandlat hela parken till en enda stor gyttjepöl. Vi gjorde ett litet tappert försök att ta oss in en bit, för att se om det kanske såg bättre ut längre in. Nu önska jag nästan att jag hade filmat när vi va där & att ni hade fått höra ljudeffekterna när jag gick. KLAFS-KLAFS-KLAFS!! Behöver jag säga, att det va bara att ge upp den där idéen om parkbesök=) Så vi begav oss iväg in i den lite mindre skogsdungen som ligger bredvid parken & stigen som leder ner i Hågadalen. Blev riktigt lycklig när jag kom in där. Torr fin stig visade det sig vara....... i hela ett par hundra meter vill säga!! Sen va det dax igen. Lera, vatten & lite mera lera. Varvat med härliga delar blank-is. På ett ställe va det mest bara vatten. Men det låg som en stig över av is. Så jag tänker; Jag får väl helt enkelt ta & försöka balansera mig över på den där isen. Föga förvånande knakar det rätt snart under fötterna, och ner i vattnet försvinner min vänstra fot. Men jag blev inte ens våt! Himla nöjd med mig själv blir jag när jag upptäcker att de nya skorna stod emot vattnet. Äntligen hade jag lyckats köpa ett par riktigt bra skor=) Travar vidare i lervällingen & tio minuter senare händer samma sak igen! Men den här gången är det dax för min högerfot att bada. Då märker jag till min fasa att skorna inte alls klarar vatten så bra som jag trodde. Hahaha...jag är bra rolig jag. Inte konstigt att jag tyckte att de där skorna va så bra, när det va vänster fot som drog i plurret. Jag har ju ingen känsel i huden på den foten!! =))

1 kommentar:

  1. Hahaha! Dummismamma, ingen känsel i foten, HOHOHO. Du är bra rolig du!

    SvaraRadera