måndag 11 april 2011

Pollenallergi & annat gnäll :P



Så kom då våren & det med besked. Som jag har längtat efter den här värmen. Härliga vårvindar, och en sol som värmer upp en frusen själ. Hela långa vinter har jag gått här och gnällt. Tjatat, tjatat, och åter tjatat om hur mycket jag hatar vinter, och hur mycket jag längtade efter att våren skulle komma någon gång! Så kom den nu då äntligen. Då slår det mig....jag fortsätter att gnälla. Jo, för jag verkade liksom ha förträngt där under mitt gnällande under vintern, att våren inte alls är så där underbar som jag har velat måla upp den. Nej, nope, inte....jag blir ju för 17 tvärsjuk av våren!! Hade jag glömt bort det? Eller valde jag bara att förtränga detta faktum, när jag målade upp den fantastiska illusionen av den fantastiska våren som skulle komma, och hur bra allting skulle bli om det bara tog och blev lite värme någon gång. Visst, visst...jag byter gärna ut svinkalla vinterdagar mot snoriga, nysande vårdagar. Absolut!! Hellre torkar jag ögon, näsa, hostar & nyser resten av mitt liv, bara jag slipper frysa som jag har gjort denna vinter. Men jag känner bara att om jag nu tvingas att ha det så här, DÅ tänker jag ta mig tusan fortsätta att gnälla också!! Tro nu inte att jag tänker sluta gnälla i brådrasket heller. Nä då, min pollen allergi sträcker sig från april-september. Så lagom tills att det är dax sluta gnälla över den så har det hunnit bli höst, och jag kommer med största sannolikhet att gnälla över att sommaren är slut. Snart kommer det ju dessutom att vara vinter igen, och snacka om att jag kommer att gnälla då!! Så slutsatsen måste kanske bli...det va ett j*vla gnällande på mig :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar