söndag 3 april 2011

Jag är så j*vla arg så skulle kunna explodera. Efter Saras fest börjar tunna ut, bestämmer vi oss alla att dra ner på stan. Det va många år sen jag va nere på stan, så här på en helg natt. Anledningen är att jag blir betecknad som ett fyllo av dörrvakter, för att jag vinglar när jag går. JAG vinglar INTE...jag HALTAR!! Va är det så j*vla svårt att se skillnad på??? Ikväll sa jag go´natt till Sara med vänner´eftersom jag tyckte att det ändå va dax att åka hem. Men den bussen jag väntade på verkade va kraftigt försenad. Då tänkte jag....jag går upp å umgås med ungdomarna medans jag väntar på bussen....och här kommer det!!! Än en gång blir jag stoppad i en krog dörr, för att jag inte går stadigt. URSÄKTA MIG!! Men jag kan ta mig fan INTE gå stadigt även om jag är spik nykter!! Jag är handikappad sedan 20 år tillbaka & kan inte med bästa vilja i världen gå stadigt. Varken nykter eller onykter!!! Jag förklarade för vakten på berörd krog att det kommer att komma en anmälan mot krogen, och efter att han hade pratat med mig förstod han varför. Han säger själv....Jag han se nu när du påpekar det, att det är ditt ben som får dig att få den gång du har. Fint, att han hade förstånd att erkänna sina misstag...MEN!! Jag har fått nog!!! Ska jag behöva stanna hemma resten av livet, för att dörrvakterna tror att jag är snorfull, bara för att jag haltar?? En anmälan kommer definitivt att överlämnas på måndag!!

2 kommentarer:

  1. Ja fy fan vilka jävla puckon det finns, speciellt vakter. De kan ju för fasiken ta reda på saker och ting innan de dömmer en för ett fyllo. Blir också riktigt arg när du säger detta....grrrr
    Anmäl dem de skulle jag ha gjort.

    SvaraRadera
  2. Usch ja, haltar oxå efter en fotskada o stelop som misslyckats,råkar ut för samma som dig.
    Kram!
    marita Hallden från facebook.

    SvaraRadera