lördag 9 april 2011

Tårtkalas...


Efter en jädrans massa strul med den där tårtan, blev den tillslut iaf färdigt för tårtkalas. Så f*rbannat less jag blev på den där vaniljvispen från Arla, som jag hade köpt för att ha i tårtan. Jag vispade, och vispade, och vispade....men inte f*n tänkte den bli till någon krämig vaniljvisp inte!! Så det blev till att skicka iväg tjejerna till affären, för att fort som tusan fixa marsánsås istället. När de kom tillbaka med den så vispade jag snabbt ihop den, slängde i det i tårtan & på med grädden. När gästerna anlände stod jag som bäst och dekorerade det hela. Eller dekorera va nog att överdriva en smula...Kasta på strössel & godis är nog närmare sanningen. Jag tyckte väl i ärlighetens namn inte att den blev så vidare värst god den där tårtan. Vilket inte va det minsta konstigt, eftersom att jag i min stress glömde fukta bottnarna. Man kan väl säga att den va lätt torr & stampig, hahaha. Men barnen tryckte in i munnarna iaf. och det är väl det enda som räknas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar