lördag 23 april 2011

Kan man bo bättre??


Det är ett fasligt tjat på mig hela tiden om att jag vill flytta. Att komma ner & bo på backen vore en dröm.
Men det är svårt att hitta lägenheter med stora uteplatser på den här sidan stan, så tanken har hela tiden varit att flytta till andra sidan staden.
Under dagens promenad har jag tänkt en hel del på det där med flytt. Visst vore det fantastiskt att få en liten grön plätt att släppa ut hundarna på. Fast & andra sidan finns det inte alls dessa fantastiska promenadvägar på andra sidan stan.
Där vi bor idag har vi bara ett par hundra meter till att befinna oss rätt ute på landet. Med stora ängar, åkrar & hästhagar. Går vi åt andra hållet när vi går ut, behöver vi bara korsa gatan för att befinna oss mitt i stadsskogen. Så nu snurrar det i hjärnan. Är det värt att ge upp all denna underbara natur för en gräsplätt utanför balkongdörren? Eller bor vi precis lika bra tre trappor upp, men har tillgång till alla dessa underbara promenadstråk?
Dessutom är det ju här promenadavstånd till både Sveriges största hundrastgård, och agilitybanan.
Jag får nog allt ta mig en ordentlig funderare på det där med flytt :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar