tisdag 29 mars 2011

Vårpromenad & Gormé Lunch


....eller INTE!! Snarare vinter promenad & latlunch a la Gorby Specialé ;) Efter att i timmar ha suttit och väntat på att vädergudarna skulle välja att tycka om mig "lite" & skänka mig lite sol, gav jag upp. Fanns inget annat val än att slänga på sig tjocka jackan, fula mössan, och bege sig ut på promenad trots sk*t väder. Kommer ut genom porten & sen är det som att hundarnas koppel har fastnat i dörren eller nåt. TVÄRNIT!! Vänder mig om & där sitter två små flickor på sina rumpor och vägrar att gå en enda meter. Bägge två tittar på mig med en blick som säger; Är du inte riktigt klok? Ska vi sätta tassarna i det där geggiga, och varför skulle vi vilja få det där blöta vita i pälsen??? Nix pix!! ALDRIG i livet att vi tänker gå på promenad i det här vädret!! De vägrade att röra sig ur fläcken, så jag fick helt enkelt lyfta upp dem & bära iväg dem från porten. När vi kom till gräsmattan (där snön hade lagt sig), gick det trots allt bra för dem att gå. Inte konstigt alls. Eftersom snö på marken gillar de bägge två. Kornelia för att rulla sig i & Mia tycks tro att det är en delikat måltid, uppdukad just till henne. För gissses va hon kan äta snö den tjejen:)) Väl inne i skogen va väl inte vädret allt för illa. Där blåser det ju inte iaf. Så det blev den vanliga rundan på drygt en timme, innan vi va hemma igen. Eftersom jag hade väntat så länge med att gå ut, så va jag nu kraftigt försenad med mitt lunchintag. Inte orkade jag heller ställa mig & laga något vettigt. Där av denna delikata gormélunch a la Gorbys :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar