måndag 28 mars 2011

Mycke hund idag :)


Idag har varit en dag med mycket hund. Så nu har jag två mycket trötta små damer här hemma. Som vanligt tog vi oss en långpromenad på dagen. 1,5 timme full av nya intryck, hundmöten & lite träning. När vi kom hem efter promenaden hade Amira kommit hem från skolan, och började direkt tjata om att vi skulle åka till hundfiket. Två mycket trötta hundar behövde allt få vila en stund först, men ett par timmar senare var vid fiket. När vi kommer in, visar det sig att de är i full gång med en valpkurs i lokalen. Så vi tog oss lite fika & satte oss lite på sidan om för att titta på. I början blev detta mkt förvirrande för stackars Mia. Hon tittade på mig med blickar som sa; ska vi bara bara sitta här? Ska vi inte träna. Hon har nämligen själv gått på klickerkurs där, och va helt inställd på att NU skulle vi minsann träna=) Lilla Kornelia va i början mest förvånad över att ha hamnat i ett rum med 8 andra valpar. Hon va mkt nyfiken på vad alla sysslade med. Men när hon insåg att hon inte skulle få vara med, la hon sig bara ner & tittade på. Det blev ett mycket bra tillfälle till passivitets träning. Hur lugna som helst va mina tjejer. Jag är bara sååå nöjd med mentaliteterna hon mina vavvor. Men alla dagens intryck har gjort att jag har två väldigt trötta tjejer nu=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar