måndag 28 mars 2011

Tvättstugan = Avsky !!


Finns ju vissa saker här i livet som vi tycker är väldigt roligt, och så finns det sånt som vi tycker mindre om eller rent av avskyr. Att tvätta i tvättstugan, är en sådan sak som jag verkligen avskyr! Inte bara för att det är drygt att släpa tvätten upp & ner. Utan också för att det har varit så mycket strul med den där tvättstugan. Under långa perioder har den varit avstängd av diverse olika anledningar. Det gick så långa perioder när den inte gick att använda, så att vi tillslut blev tvungna att gå och köpa oss en egen maskin. Men att hålla på och tvätta åt en hel familj i en maskin uppe i lägenheten & hänga tvätt överallt, blir rätt ohållbart i längden. Så minst en gång i veckan behövs det en rejäl tvättdag i tvättstugan. Nu har de ju än en gång haft den där stugan avstängd för renoveringar & upprustningar, så nu skulle det bli skönt att få tvätta allt som behövdes i den nya fräscha stugan. Så jag laddar mina kassar & beger mig ner. Vad möter mig när jag kommer ner tror ni?.....Jo, men självklart!! En av de två maskinerna är ur funktion!! Kan inte med ord beskriva hur f*rbannat, j*vla trött jag är på den där tvättstugan. Så som sagt....Jag AVSKYR tvättstugan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar