söndag 20 mars 2011

På landet, mitt i stan :)



Nu när våren äntligen är här & vintern tillslut verkar ha släppt sitt kyliga grepp om oss, kan man inte göra annat än njuta. Det är dagar som dessa, som jag verkligen känner vilket underbart liv jag egentligen lever. Jag kan gnälla en del ibland över att jag bor i Uppsala & längta något fruktansvärt tillbaka till Stockholm. Men när jag ger mig ut på promenad i en sån här dag, då känner jag att jag trots allt bor himla bra där jag bor. Jag har lite drygt 2 km till Uppsala stadskärna, och ändå har jag bara några hundra meter att gå för att befinna mig rätt ute på landet. Dessutom måste den hundhage vi brukar gå till ibland, vara en av landets bästa. Kolla bara in bilderna...otroligt stor, precis bredvid hästhagarna & med en underbar öppen utsikt över landsbygd. Vindstilla idag & strålande sol på oss, kunde inte bli bättre=) Det enda jag saknar där jag bor, är att få bo på marken. Så ge mig bara en markplanslägenhet & jag kommer att känna mig mer än nöjd med livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar