söndag 13 mars 2011

Motion på stan

Nu har det gått en hel vecka sedan jag satt ner foten & sa att det fick vara nog. Nog med skräpmat och soffslöande. Nä nu va det hög tid att börja röra på döfläsket & lägga om kostvanorna. Hade jag sagt det så....Inhandling av nyttig mat fixades i ett nafs & minst en lååång promenad om dagen planerades in i dagschemat. Duktig har jag varit. Hållit stenhårt både på kosten & motionen. Visst har det runnit ner ett antal glas rödvin också. Men det ska ju faktiskt vara nyttigt, så jag beslutade helt enkelt att det fick ingå i gruppen nyttiga antioxidanter ;))   Idag dock, i det duggregnande grå Uppsala kändes det dock riktigt, riktigt motigt att dra med sig två små frusna chihuahuor ut på långpromenad. Då slog det mig!! Att gå på stan måste ju också va motion?!?! Sagt & gjort...mot staden. Visst 17 måste det ha kompenserat den där uteblivna skogspromenaden rejält. För gösses vad det värker i kroppen efter 4 timmars travande på betong & asfalt :))
Lite sjyssta rea-fynd blidde det också. En skinnjacka till mig och två par skor till Amira, samt en hatt till hennes samling. Känner mig helt klart helnöjd med min motion på stan idag :D

2 kommentarer:

  1. Snygg jacka! När var hur hittade du den? :) Äntligen en ny skinnjacka! Woohoo!

    SvaraRadera
  2. Den hittade jag efter jag hade lämnat dig & Anna på stan för att åka hem. Gick visst vilse på vägen till bussen & vips så va jag med skinnjacka :D

    SvaraRadera