måndag 21 mars 2011

Dödsföraktande promenad...




Eftersom det va grått trist & blött när vi skulle ut på dagens långpromenad, beslutade jag mig för att skogen nog va det bästa stället att promenera på idag. Som ni vet så gillar ju inte mina små adelsdamer att blöta ner tassarna, så jag tänkte att i skogen ligger det säkert snö kvar & vovvarna skulle slippa så mycket gegga. Ack så fel man kan ha ibland. Visst fanns det en del snö kvar. Men stigarna bestod mest av blankis varvat med lervälling. Kan väl inte direkt påstå att JAG njöt av den promenaden. Blev mest en kamp om att hålla mig på benen & komma hem igen utan att ha brutit några ben i kroppen. Hundarna gick förvisso på bra även med detta underlag. Men de såg ut som om de hade rullat runt i en gödselstack när vi va tillbaka hemma. Så det va bara för två små fyrbenta vänner att hoppa raka vägen i badbaljan. Det där med att bli badade är ingenting de direkt uppskattar. Men av någon anledning laddar det dem med någon otrolig energi-kick & de lekte som galningar. Men nu har de däckat & lär nog sova en bra stund. Då återstår det bara för mig att ta tag i arbetet som ligger framför mig nu....Kan tilläggas att nu skiner minsann solen därute :P

2 kommentarer:

  1. Jag är nog mest glad åt att du själv stod på benen!!!

    SvaraRadera
  2. Haha Dom Måste Haft jätte kul! :D

    SvaraRadera