onsdag 23 mars 2011

Hundens bön från boken Din Vän Hunden, skriven 1976


Hittade den här på internet, och tyckte bara så mycket om den att jag är tvungen att dela den med er andra :-)

Hundens bön! Tänk på att vi är till för varandra. Jag för dig och du för mig. Jag har så svårt för att be om saker. Du vet:Vatten och mat, och en gräsmatta, och någon att leka med. Även om du glömmer bort mig ibland så gillar jag dig alltid. Jag skrattar med svansen, när du kommer för sent hem och alla andra är sura på dig. När du tycker att allt är dumt och hela världen alldeles grå, och du bara vill lipa så kom till mig. Jag gillar dig alltid, alltid! Det är så lite jag vill be dig om: Blås mig bara nätt, nätt i örat. Låt min svans vara ifred, och så kallt, riktigt kallt vatten, när du och jag kommer hem efter en het lång sommardag. Men det viktigaste av allt. Det som jag sa i början: Vi är till för varandra: Jag för dig och du för mig.

1 kommentar:

  1. En fantastiskt fin text....och sann!
    Kram till både dig, hundar och barn från mamma

    SvaraRadera