fredag 25 mars 2011

Jodå, den fortsätter som den började.....





Okej...dagen verkar fortsätta som den började. Det här är då verkligen inte en sån dag då jag bör satsa pengar på en lott precis. Det där med oturen verkar som ha bitit sig fast för att stanna. Efter att ha varit duktig flicka & jobbat ett par timmar tänkte jag att, nu passar jag på och tar dagens långpromenad medan solen fortfarande lyser. Sagt & gjort. På med jackan, mot skogen. Då börjar det....HAGEL, SNÖ, STORMVINDAR....Vad f*n va det som hände?? Vem stal min sol?? Hmmm...jaja, hade vi nu redan nått fram till skogen, så fick det väl ändå bli en runda. En timme senare är jag stelfrusen, så vi beger oss hemmåt (det va ju inte riktigt så att jag hade klätt mig för det där vädret). Väl framme vid porten skingrar sig då molnen, och solen lyser så vackert från en blå himmel igen!! Det va väl själva f*n tänker jag. Men ingen idé att hänga läpp över nu nu. Nu såg jag mest fram emot det varma kaffet, som jag skulle sätta på när jag kom in igen. Okej, nu är det ju nästan så att jag skulle vilja höra er gissa vad som händer härnäst, haha....Nä då, jag har inte tappat någon mer kaffekopp (inte än iaf). Det som sker är följande...jag upptäcker till min fasa att kaffet är nästan slut, och kaffefiltren ÄR slut. Blir till att brygga sig en liten, liten, skvätt kaffe, med toapapper som filter. Nu sitter jag här & funderar. Törs jag verkligen hälla upp kaffet i muggen??? För vem vet vad som ska hända härnäst....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar