torsdag 3 november 2011

Koppla hunden!!




Varför? Jag bara undrar, VARFÖR ska det vara så förbannat svårt för folk att hålla koll & ordning på sina hundar??
Idag begav vi oss iväg ut i Hågadalen på promenad.
Stora delar av dalen är inhägnad. Men det är fullt tillåtet att passera genom hagarna med hästar, kossor eller får. Bara man håller sin hund kopplad.
Detta tycker jag personligen är otroligt mysigt, och något vi ska vara rädda om & se till att vi får behålla. I hur många städer finner du möjligheten att komma ut på landet, bara ett par kilometer från stadskärnan?

Jag blir därför så sjukt besviken på folk som släpper sina hundar lösa i dessa hagar.
Inte bara lös, utan helt utan uppsikt!!
Den fyrbenta killen som kom rusande emot oss idag var ingen liten grabb heller.
Han såg ut att ha kunnat varit en korsning mellan labrador & Irländs varghund.
Som tur va så verkade han lydig iaf, och stannade på kommando från mig. Vände sen & sprang tillbaka från det håll han kom. Någon husse eller matte såg jag inte till på hela tiden.

Så man får väl bara hoppas att denna hund inte var ute på ett helt eget äventyr. För då tillhör man väl sökteamet som ska bege sig ut & leta imorgon:P


(klicka på valfri bild, om du vill se den större)

1 kommentar:

  1. ja du detta förbannade problemet har vi tydligen överallt !!!! lösa hundar !!!! men vet du den är ju såååååååååå snälla va !!! (enligt ägarna )
    Skiter väl jag i,jag vill själv välja vilka mina hundar ska hälsa på o inte. OCH ska det hälsas ska det va på lika villkor !!! antingen Alla hundar med koppel eller ALLA hundar lösa.

    SvaraRadera