lördag 5 november 2011

Gåstavar=Djävulsstavar




Gåstavar måste vara djävulens redskap. Iaf om du frågar min fyrbenta vän Mia. Hon är fullkomligt livrädd för de där djävulspinnarna (ja, de andra är inte direkt överförtjusta i dem de heller).

Så när vi idag på promenad i skogen blir omkörda av en kille på rullskidor, så trodde jag att min stackars flicka skulle dö i en hjärtinfarkt. Inte nog med att det kom en människa med såna där läskiga pinnar i händerna. Han kom FORT också!!


Hundarna hade knappt hunnit återhämta sig från chocken, förrän det var dags igen. De som tycker att det är läskigt att möta EN person med dessa djävulspinnar i händerna, möts nu av halva Uppsalas PRO pensionärer. Alla knallandes med såna där pinnar i händerna.
Stackars mina små:(
...jag valde snabbt att vika av rätt upp i skogen, så att de inte skulle behöva möta dessa monster.


Gamla människor med gåstavar, och rullskidemannen...Det verkade nästan vara värre att möta dessa i skogen, än det var den gången när de höll på att bli ihjältrampade av den där hästen.


Men promenaden avslutades positivt iaf. Vi träffade en liten fyrbent kille & hans trevliga matte, så tjejerna fick busa runt en stund:)

Två timmar senare va vi hemma igen, och vavvorna somnade strax i sina bäddar.

(klicka på valfri bild så får du upp den större)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar