måndag 9 januari 2012

My Dog 2012


Vilken helg det blev. Till stor del gick den verkligen i stressens tecken...för jösses va jag stressade runt mellan ringarna. Framförallt under lördagen :)

Kornelia skulle gå juniorklass & Mia i unghundsklass. Hade räknat ut att det troligen skulle fungera utan problem. Det skiljde så pass mycket i startnummer, att det borde bli ca en timme mellan bedömningarna. Men inte då ...i Kornelias ring tog domaren god tid på sig, medan domaren i den ring som Mia skulle in i hade en mkt högre hastighet i sin bedömning. Resultatet...plötsligt stod jag där & behövde klona mig:P

Jag rände runt som en galning och letade efter någon som kunde hjälpa mig att ställa Mia, men utan framgång.
När Kornelia till min lycka tar ett Exellent inser jag att nu var det verkligen kört att hinna till Mia´s ring. Jaha, jag skulle bli tvungen att hoppa över att ställa henne. Inte mer att göra åt den saken.
Men trots allt kunde jag inte låta bli att stå och småsnegla bort mot den där ringen.
När så domaren som dömer Kornelia tackar oss för idag, inser jag att vi trots allt kan hinna bort till Mia´s ring....kanske?

Jag fullkomligen kastar ifrån mig Kornelia. Sliter ut Mia ur buren & störtar iväg mot hennes ring. Med andan i halsen står vi så där. Endast en hund kvar för bedömning på bordet, sen var det vår tur.
Stackars, stackars Mia...inte lätt att försöka visa sig från sin bästa sida under de förutsättningarna. Hennes sönderstressade mattes energi färgade totalt hela den upplevelsen. Totalt uppspelt fladdrar den stackars hunden runt i ringen, och frambenen går som en propeller:))

Med facit i hand, borde hon nog ha fått sluppit hela upplevelsen. Det blev "bara" ett good i bedömning för henne den dagen.

Dag 2 skulle alla hundarna gå i samma ring. Skönt tänkte jag, nu skulle jag slippa den där stressen:)
Trodde jag ja :/
Kornelia tar igen ett Exellent. Härligt!! Jag blir jätteglad:)
Tyvärr blev det dock ingen placering denna dag heller. Men jag är super nöjd iaf!! :D

Men nu blir det tajt med hundbytet igen. Skickar Kornelia i famnen på min mor, och rycker ut Mia ur buren. Trasslar in både mig & hund i utställningskopplet, hittar inte godiset, och blir halvt hysterisk!!
Men nu hinner jag in i ringen i tid. Vi är med varven runt, och hinner lugna ner oss en bra stund innan det är dags för bordet.
Mia skötte sig perfekt:) ...inga propeller-liknande rörelser, och ställde upp sig fint. Jiippii....även Mia får sitt Exellent :D

Blev dock ingen placering där heller. Men jag känner mig såååå...stolt över mina tjejer ändå:)

Lilla söta Eris som gick sin allra första stora utställning, och tyckte att precis allt var så väldans läskigt, skötte sig riktigt, riktigt bra. Mycket bra gjort av henne att fixa två stycken Very Good.


En supertrevlig helg sammanfattar jag det hela som. Bra hotell, trevligt sällskap, och jättekul att träffa alla människor & hundar :)

Ett jätte stort TACK till mamma & framförallt Svante, som gjorde det möjligt för mig att komma iväg till Göteborg.
Bamse kramar till er båda <3


*Klicka på bilden, om du vill se den större

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar