söndag 15 januari 2012

Julklappar i Januari =)



Idag har vi varit & handlat julklappar till oss själva, jag & min man.
Jo då du läste rätt ...julklappar:)

Vi fick nämligen ett presentkort på Elgiganten av min mammas man Svante i julklapp.
Men det har liksom inte blivit tid till att åka dit förrän nu.


Jag hittade precis det jag sökte. En jätte smidig apparat frå OBH Nordica som hyvlade & skivade....den ville jag ha!! Just en sån som jag hade pratat om att jag ville ha. Självklart fanns det då bara hyllexemplaret kvar, och det fick vi inte köpa:(

Varför är det alltid så? När man hittar något som man verkligen vill ha, så är det självklart slut!

Ja, ja, vi får väl se om vi hittar något annat vi behöver istället då tänkte vi. Efter att ha haft olika åsikter om VAD vi verkligen behöver, kom vi båda fram till att en fritös var nog precis vad vi behövde....Ehhh VA??
Hur i helskotta kom vi fram till det? Om vi inte har behövt någon under alla år vi varit gifta, hur kom vi plötsligt fram till att vi behövde en sån?


Tack & lov kom vi till våra sinnen innan vi hann betala åbäket. Kallar det åbäke, för åbäken är såna där stora onödiga saker som man har hemma, och som man ständigt slåss för att få plats i skåpen med :/
Som tur va hamnade det här åbäket tillbaka på hyllan i butiken.

Sen tog vi ett sånt där vuxet & moget beslut. Hoppade helt över att hitta någon kul onödig pryl för pengarna, utan köpte något som vi verkligen behövde. Varsin ny eltandborste.
De vi har sedan tidigare har verkligen gjort sitt.

Så sammanfattningsvis så känner jag mig mer än nöjd över att den där skiv & riv-maskinen var slut, och att åbäket fick stanna kvar på Elgiganten.

Det ska nu bli himla trevligt att presentera min fina julklapp för mina tänder =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar