söndag 5 juni 2011

En kort långpromenad & chihuahua-träff...



Nu har det ju varit så varmt ett tag, att det inte har gått att ta några långpromenader på dagarna. Nog för att chihuahuan är ganska värmetålig, men promenerandet har ändå fått vänta tills den värsta värmen har lagt sig framåt kvällarna.

Men så idag tyckte jag att det inte kändes lika varmt, och fläktade friskt gjorde det också. Så äntligen skulle vi kunna ta en promenad i solskenet....trodde jag ja:))
Än en gång upptäcker jag att jag och mina vovvar inte alltid är helt överens om vad som är okej väder att promenera i:)
Mia har mycket bestämda idéer om vad som duger som bra väder. Det får inte vara för kallt, inte för blött, och som jag nu skulle få erfara, inte för varmt!

Så fort vi passerade lite skugga, satte sig denna damen helt sonika ner på rumpan & parkerade där. Tittade bara på mig med en blick som sa; Här stannar jag! Du kan väl gå där ute i solen du matte om du känner för det, men jag stannar här i skuggan jag.


Men vi träffade två chihuahua kompisar i alla fall på vår lilla runda. Det tyckte tjejerna va kul. Men gammeltiken va inte så intresserad av att leka, så hon blev inte med på bild.

Vi gjorde den planerade långpromenaden till en kortpromenad. Gick för att inhandla dricka & sätta oss stilla i skuggan istället. De små prisessorna blötte ner nos, tungor & tassar i fontänen med lill-matte, medan stora matte och husse va inne i affären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar