onsdag 12 oktober 2011

Mitt hem luktar Badhus & Bilrekond...

När jag säger att jag ska städa, då menar jag städa! :D
Här handlar det inte om att vispa runt med dammsugare & golvmopp en sväng inte. Här snackar vi städ a la flyttstäd.


Förstår inte riktigt själv det där fenomenet när det kommer till mig.
För det här gäller liksom inte bara städning. Nej då!
Om jag kör igång ett projekt...ja då jäklar gör jag det med full passion & PANGBOM!!
Här ska ingenting göras halvhjärtat inte:))

Resultatet blir ju dock att allting tar förbannat mycket längre tid än det var tänkt:P

Jag har ju inte ens hunnit klart med köket än, trots att jag har städat i 4 timmar vid det här laget.

Men kakel, dörrar, bänk & golvlister är nu skurade med så mycket klorin, att hela hemmet stinker badhus. Med en blandning av bilavfettning dock....

För när det blev dax att skura det förhatliga golvet stod jag där & funderade på vilket medel jag skulle testa den här gången?? För det är så här...


Ända sedan vi flyttade in i den här lägenheten har kök & hallgolv sett konstant smutsiga ut. Det spelar ingen som helst roll vilket rengöringsmedel jag har använt. Det vill bara inte bli rent!!


När jag nu öppnade skåpet med alla rengöringsflaskor, så var det första jag fick syn på...Koncentrerad fordonsrengöring. Varför inte? Tänkte jag.
Kan väl aldrig skada med att prova:)

Nu har jag svabbat halva köksgolvet (den andra halvan står möblerna på) fem vändor, och vattnet blir fortfarande smutsigt. Snacka om mirakelkur för det där golvet. ÄNTLIGEN känns det som att jag ska få ett golv som går att leva med. Jag som helt hade ställt in mig på att vi skulle bli tvungna att byta ut det där golvet.


Men nu tänker jag ta paus från städandet en timme eller två. Långpromenad i solen med hundarna står på tur i dagens schema:)

2 kommentarer:

  1. Hej tina! Jag bor i Stockholm och har en underbar lite chihuahua Torsten. Härom dagen mötte jag en kvinna som jag började prata med som också hade en chihuahua. Och hon hade hört något om chihuahuaträffar? på söndagar tror jag hon sa? men hon visst inget mer. Vet du något om dessa? Vore så roligt att gå på en med min lilla rackare! Mejla mig gärna om du vet något :) isabella.maru@hotmail.com Kram / Bella och torsten

    SvaraRadera
  2. Hej Isabella!

    Jag antar att hon menade chihuahua träffarna i Åkeshov/Bromma. De brukar vara varje söndag kl 12.
    Jag bor ju i Uppsala & håller i chihuahuaträffarna i den här staden. Vi har en grupp på facebook som heter Chihuahua träffen Uppsala. Hoppas att du hittar till träffen i Stockholm. Annars är du självklart välkommen till oss i Uppsala också:)

    SvaraRadera