lördag 15 oktober 2011

Härlig promenad, galen ryttare...





Idag tog jag, Mia, Kornelia, Chezzie & Geisha med på promenad tillsammans med Sofia Widing, och hennes två små små, Sammy & Saga. Hur härligt som helst, och trevligt att få sällskap där ute i skogen:)
Men ingenting får väl någonsin vara perfekt:P


När vi går där i skogens lugn med hundarna glatt skuttande på stigen framför oss, blir vi plötsligt nästan nedmejade av en stor häst som kommer travande bakom oss. Okej, okej....jag VET att vi gick på ridstigen. MEN betyder det att en ryttare har rätt att rida rätt över oss??
Vilken j*vla idiot!! Hon kunde väl bara ha ropat till oss att flytta på oss & hundarna. Men nej då:(
Hon möljer bara rakt fram. Vi människor hoppar åt sidan. Hundarna är vettskrämda & skäller i panik.
För nu befinner sig den stora hästen plötsligt emellan dem & deras mattar. Hon stannar fortfarande inte sin häst. Trots att hon mer eller mindre håller på att krossa fem små hundar under hästens hovar!
Inte förrän jag ryter åt henne att stanna, gör hon stopp på hästen.
Vid det laget har Mia försvunnit så långt bort att jag inte kan se henne, men jag hör henne fortfarande skälla i panik.
Det är en himla tur att mina hundar är så matte-bundna. Hade det inte varit för det, så hade nog den vettskrämda Mia försvunnit till skogs. Men det fanns nog en sak som skrämde henne nästan mer än hästen, och det var risken att tappa bort matte:)

Vi fick ganska snabbt in alla hundarna igen, när idioten väl hade stannat hästen.

Vi människor var nog mer upprörda än hundarna efter den händelsen. De verkade ganska snart skaka av sig det hela, och lekte igen som att ingenting hade hänt:)

Efter denna "lilla" incidens fick vi iaf en fortsatt trevlig promenad, och 2½ timme senare var det fyra lyckliga hundar som somnade fint:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar