lördag 10 december 2011

Stockholms Hundmässa


Idag har vi varit och ställt ut hundar på Stockholms Hundmässa.

Jag ställde ut Mia, och Amira ställde ut Stephanie´s lillkille Bajen.
Det kunde väl ha gått bättre, men efter förutsättningarna och förhållandet med den hårda konkurrensen, får jag väl ändå någonstans känna mig rätt nöjd.
Bägge hundarna gick hem med ett "very good". Visst 17 hade det inte suttit helt fel med ett "exellent". Men den fina kritiken gör att jag ändå känner hopp om bättre resultat i framtiden:)

Så här står det i Mia´s kritik....

"Very good in type, needs for the size a bigger body, nice headshape, nice ear, exellent eye, needs more forechest, level topline, good tailset, good rear, needs a bit more coat, very happy on the move".

Håller med domaren om det mesta. Men hade bra roligt åt att han tyckte att hon behövde lägga på sig. Jag som hade varit lite orolig för att han skulle tycka att hon var för bred:))
Så nu blir det till att öka på maten lite & hålla tummarna för att hon hinner komma i lite bättre päls tills det är dags för My Dog i januari.

Lite bra fynd gjorde vi iaf på mässan. Fick med mig hem allt det ni ser på bilden, för endast 220:-. Sånt gillas skarpt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar