torsdag 22 september 2011

Hästar är monster....





...iaf om ni frågar mina hundar. Stora läskiga skräckinjagande monster, det är va de är:))
Just för att de tycker det, så tvingar deras elaka matte dem till att möta dessa skräckdjur.
Jag vill att mina hundar ska klara att vistas med & umgås med allt & alla, så även hästar. Därför brukar vi med jämna mellanrum ta promenaden runt stallarna.
Idag hade vi tur ( eller snarare jag, vad hundarna tänkte va nog inte att de hade tur) för det var gott om aktiviteter på gång på stallbacken & hundarna tvingades möta dessa stora djur på ganska nära håll.
Jag var mkt imponerad av framstegen hos mina små tjejer. Förr kunde vi inte ens passera hagen på håll, utan att de satte igång som larm 2000. Idag passerades alla hästarna, både de på stallbacken & de i hagarna utan att det kom det enda minsta lilla skall:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar