torsdag 14 juli 2011

Grillmästare Sara bjöd på mat idag :-)

Världens bästa Sara ringde mig idag. -Hej mamma! Vad sägs om att jag tar med mig middag & lagar den hemma hos dig? -Absolut!, inga protester på den från min sida :-)
Efter en stund ringer hon igen. -Hej, hej...vad sägs om att grilla? Jag tar med lite kött & så.
Inga högljudda protester från min sida direkt:)

...Så kommer hon då. Med sig har hon Ozkar, världens sötaste barnbarn Haley, och fullproppade kassar med mat. Där fanns kött, korv, grönsaker, såser & potatis, i en mängd så att hon hade kunnat föda en mindre armé. Precis när jag tänker påpeka detta med att hon kanske hade överdrivit mängden mat något, kläcker ungen ur sig...- Jag känner mig lite osäker på om det kommer räcka? Jag kanske skulle ha köpt lite till?

På fullaste allvar! Hon skämtade inte ens!?!!
Hur mycket tror hon att vi kan klämma ner i våra magar egentligen?? :)))


Sara styrde upp det hela. Hackade sallad, kokade potatis, och agerade proffs-grillare. Sååå...himlans gott!! Mina smaklökar dansade glädjedanser hela måltiden igenom.

En underbart god måltid kryddad med trevligt sällskap av man, barn & barnbarn.

-Jiihaa!! Du är världens bästa dotter Sara. Du kommer då med de bästa av idéer. LOVE YOU BIG TIME!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar